پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112263
شاهکار پدافند غير عامل در "فردو"
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 827

سردار غلامرضا جلالي رييس سازمان پدافند غير عامل در جلسه معاونت فرهنگ دفاعي ستاد کل نيرو هاي مسلح ضمن بيان تاريخچه‌اي از تشکيل سازمان پدافند غير عامل گفت: مسئوليت پدافند غيرعامل در قبل از جنگ را نيروي پايداري که قسمتي از ساختار بسيج  بود به عهده داشت و با پيوستن بسيج به نيروهاي مسلح، اين ماموريت بين نيروهاي مسلح و دولت باقي ماند در طول جنگ رييس محترم ستاد فرماندهي کل قوا به عنوان معاون رييس جمهور و رييس ستاد پشتيباني جنگ مباحث مربوط به پدافند غيرعامل را پيگيري مي‌کردند بعد از جنگ نيز در مقطعي تا سال 82 اين مسئوليت به سه سازمان؛ دبيرخانه شوراي ملي، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و قرارگاه پدافند هوايي و فرمانده کل ارتش واگذار شد و سرانجام در سال 82 با عنايت  به نظر مقام معظم رهبري و ارزيابي ستاد کل نيرو مسلح، پدافند غير عامل به طور مستقل آغاز به کار کرد.
 
وي در ادامه گفت: سياست‌هاي کلي پدافند غير عامل در اسفند سال 1389 ابتدا در مجمع و سپس توسط فرماندهي معظم کل قوا تصوييب و ابلاغ شد که در بند اول سياست‌هاي کلي نظام آمده است؛ کليه اقدامات و تدابيري که بدون استفاده از سلاح انجام مي‌گيرد و موجب کاهش آسيب پذيري، افزايش پايداري ملي، تصحيح مديريت بحران و تداوم کارهاي ضروري مي‌شود را پدافند غيرعامل مي‌نامند که اين تعريف حوزه جديدي را در مبحث پدافند غير عامل باز کرده است .
 
جلالي با تاکيد بر اهميت پدافند غيرعامل در دستگاه‌هاي اجرايي، اظهار داشت: ما در واقع با تمام دستگاه‌هاي اجرايي ارتباط برقرار مي‌کنيم در آيين‌نامه‌اي که توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شده است تمام دستگاه اجرايي موظف هستند دبيرخانه‌اي را براي تسهيل ارتباط خود با اين سازمان داشته باشند  و طبق تفاهم‌نامه‌هايي که با دستگاه‌هاي اجرايي انجام گرفته است مصوب شده تمام دستگاه‌هاي اجرايي کشور ارتباط سازنده و مثبتي با اين سازمان برقرار کنند. اين تفاهم‌نامه‌ها طبق اولويت در تمام دستگاه‌هاي اجرايي در بازه زماني حدودا 2 ساله صورت گرفته است.
 
وي در بخشي ديگر با اشاره به برنامه‌هاي سازمان پدافند غيرعامل گفت: يکي از برنامه‌هاي ما، مقابله با تهديدات سخت است که شامل  مستحکم سازي بخش هاي اجرايي کشور، ساخت پناهگاه‌ها و امثال آن است که در اين زمينه پروژه‌هاي مهمي در بخش مخابرات، صدا و سيما، هسته‌اي به انجام رسيده است، از جمله اين پروژه‌ها مجموعه موازي غني‌سازي فردو است که از شاهکارهاي پدافند غير عامل است.
 
وي ديگر اقدامات سازمان را  ايجاد حوزه علمي و دانشگاهي، ايجاد قرار گاه پرتويي (حوزه نشت و حملات هسته‌اي)، قراگاه زيستي و قرار گاه پدافند سايبري که بخشي از اقدامات مهم و گسترده سازمان پدافند غير عامل است را بر شمرد.
 
رييس سازمان پدافند غير عامل در خاتمه آموزش محوري را از اصول مهم سازمان برشمرد و افزود: ما برنامه 5 ساله پدافند غير عامل را در تمام دستگاه‌هاي اجرايي با دستور سلسله مراتب به تصويب رسانده و هم اکنون اين برنامه‌ها قابل اجرا خواهند بود . تلاش ما اين است که در مباحث سياسي دستگاه‌هاي اجرايي وارد نشده و بارويکرد حفظ منافع ملي برنامه‌ها را پيش ببريم.

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html